All times are UTC + 1 hour

It is currently Mon 11 Dec, 2017 16:19

Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Halloween 2012
PostPosted: Sun 14 Oct, 2012 21:58 
Guild Leader
Guild Leader

Image

https://www.guildwars2.com/en/events/halloween-2012

Halloween is almost here.
There’s a baleful moon on the rise and a chill in the air.
Ghosts bemoan their lonesome graves,
and bats in the belfry grow restless and crazed.
Prepare your costume; get ready for sweets.
It’s almost time to shout, “Trick or treat!”

Image

Shadow of the Mad King
Release Overview

Halloween has a long history in Tyria, and in times past was always marked by the spirit of Mad King Thorn cavorting among the people unleashing his own brand of insanity. However, it’s been over 250 years since he was last seen, and for most people he is merely a figure of folklore. Despite this, rumors persist among the populace that something wicked this way comes.

Shadow of the Mad King is the first major game release for Guild Wars 2 and will go live on October 22. This new game update will include a number of new features for all of our players to enjoy, new content to explore and see, and a week-long Halloween event.

Release Highlights

Halloween
Halloween is coming! Festivities are afoot, and Tyria will be transformed with decorations, new mini-games, new dynamic events, and more. Despite the celebrations there are those who dread the coming of Halloween and all that it may bring, for it is the time of year when barriers between the realms are weakest. Be prepared for an epic adventure in four acts starting October 22 and running until October 31.

Black Lion Trading Company
Never one to miss out on an opportunity, Evon Gnashblade has stocked all new items at the Black Lion Trading Company, including Halloween costumes and new transforms that will allow you to play Costume Brawl with fellow costumed players.

PvP Paid Tournaments
Paid tournaments will be available for competitive, five-person teams. These tournaments require tickets to enter and give better prizes than normal tournaments. Participating teams will earn qualifier points that will allow them to compete in future, larger tournaments. Tournament tickets can be earned from winning normal tournaments or purchased in the Gem Store.

Tyria Evolving
The world continues to evolve with new events, jumping puzzles, bosses, mini-dungeons, and achievements appearing across a variety of maps.

Image
ImageImageImageImageImageImage
  Profile Send private message  

Post subject: Re: Halloween 2012
PostPosted: Mon 15 Oct, 2012 08:45 
Lord
Lord

Nice!

Ik ben echt heel erg benieuwd naar de festiviteiten in GW2. Vanaf volgende week maandag is het zo ver. :)

Quote:
Tyria Evolving
The world continues to evolve with new events, jumping puzzles, bosses, mini-dungeons, and achievements appearing across a variety of maps.

Ik ben nog niet eens met 1 char door de storyline en maps heen, en er komt weer nieuwe content bij. Zeer leuk!

PostPosted: Mon 15 Oct, 2012 09:45 
King
King

Psyed wrote:
Ik ben nog niet eens met 1 char door de storyline en maps heen, en er komt weer nieuwe content bij. Zeer leuk!

Ik denk eigenlijk meer dat het niet zo zeer nieuw content in de zin van nieuwe gebieden zal toevoegen maar meer dat door de huidige events die gedaan zijn, bepaalde gebieden zijn veranderd (ala phasing uit WoW of extreem als WoW Cataclysm).
100x krait invasies die inwoners tot slaaf maken en vervolgens bevrijd worden of centaurs die voor problemen zorgen en vervolgens terug gedreven worden. Je zou haast denken dat ze op een gegeven moment toch zoiets gaan hebben van vedorie het lukt zo niet laten we wat anders proberen ;)

Ik kijk er iig naar uit, ben benieuwd wat ons te wachten staat met het halloween feest :woot:

PostPosted: Mon 15 Oct, 2012 10:36 
Lord
Lord

SliverFox wrote:
Ik denk eigenlijk meer dat het niet zo zeer nieuw content in de zin van nieuwe gebieden zal toevoegen maar meer dat door de huidige events die gedaan zijn, bepaalde gebieden zijn veranderd (ala phasing uit WoW of extreem als WoW Cataclysm).
100x krait invasies die inwoners tot slaaf maken en vervolgens bevrijd worden of centaurs die voor problemen zorgen en vervolgens terug gedreven worden. Je zou haast denken dat ze op een gegeven moment toch zoiets gaan hebben van vedorie het lukt zo niet laten we wat anders proberen ;)

Ik kijk er iig naar uit, ben benieuwd wat ons te wachten staat met het halloween feest :woot:

Ik ging inderdaad niet uit van nieuwe gebieden. Dat verwacht ik pas als ze met zeer groot trommel geroffel de eerste "major content update" doen (al dan niet in de vorm van een betaalde uitbreiding). Maar meer in de zin van:
Ik heb nauwelijks nog jumping puzzels gedaan, nog niet eens alle echte bosses gezien, mini dungeons heb ik ook nog niet alleemaal doorlopen (mis nog een hoop chests). En dan heb ik het niet eens over bijbehorende achivements, daar moet ik nog VEEEEEEEL :p

PostPosted: Fri 19 Oct, 2012 06:31 
Lord
Lord

De pagina is bijgewerkt:

Halloween wordt opgedeeld in 4 acts.
Act 1 begint op 22 oktober
Act 2 op 26
Act 3 op 28
Act 4 op 31

Er staat ook nieuwe concept art, en een erg mooie wallpaper :)

PostPosted: Fri 19 Oct, 2012 08:36 
Guild Leader
Guild Leader

https://www.guildwars2.com/en/events/halloween-2012/

En idd: nieuwe spullen in de BL Trading Post, en unieke skins uit BL chests. Dat wordt dus BL keys kopen, en aangezien iedereen dat doet, zullen de gem-prijzen helemaal ontploffen. Gisteren al maar ca. 150 gems voor 1g. Duur grapje :P Halloween gaat me al mijn zuur verdiende gold kosten vrees ik...

Maar je kan iig wel gratis Devil Horns ophalen :)

Image

PostPosted: Fri 19 Oct, 2012 10:27 
King
King

Gem prijs stijgt inderdaad als een idioot. Had ik gisteravond maar ingekocht met 1600+ voor 10g, nu is het 10g voor 1350 O.O
Ook de prijs van black lion chests op de TP is gestegen van 3c naar 31c per stuk.

Als deze explosieve stijging bij de volgende events ook te verwachten is dan ga ik gems en chests inslaan als de prijzen weer wat gedaalt zijn (mits ze gaan dalen) om ze dan weer te verkopen als de prijs gestegen is voor het volgende event :P

PostPosted: Fri 19 Oct, 2012 10:34 
Überposter
Überposter

Seizoensitems nu zullen de prijs idd nog eens extra opdrijven ivm grotere vraag. De gem-prijs op zich zat echter al een tijdje in de lift. 160 gems voor 1 gold is al een stuk duurder dan 3-4 weken geleden toen je nog bijna 300 gems kreeg voor 1 gold. Nu dan nog maar 135gems voor 1 gold is nog eens een een extra top.

Maar ja, spel is ook nog relatief jong, dan zijn de prijzen ook nog erg volatiel, in het begin was er nu eenmaal nog relatief weinig geld in omloop in het spel, nu is er veel meer geld in omloop, daar passen de prijzen zich ook op aan.

PostPosted: Mon 22 Oct, 2012 17:28 
Knight
Knight

Preview van PCGamer:

PostPosted: Mon 22 Oct, 2012 18:34 
Guild Leader
Guild Leader

ik ben zeer benieuwd!

Image

PostPosted: Tue 23 Oct, 2012 09:57 
King
King

Halloween! Eindelijk en aangezien het event wat vaag is en af en toe bugged lijkt door de grote hoeveelheid mensen in LA is hier een link naar een guide die het eerste deel uitlegd.

Deze guide legt uit wat je moet doen en waar je heen moet (SPOILERS!!)
shadow of the mad king scavenger hunt guide

PostPosted: Wed 24 Oct, 2012 09:48 
Knight
Knight

Bedankt voor de guide, echt super!
Ik weet niet wat het is maar bij dit soort dingen zoals Halloween weet ik nooit precies wat ik moet doen. Dat was in GW1 ook al zo. Gisteravond ook even in LA geweest maar dat was een redelijke chaos van rondrennende mensen die ook niet echt wisten wat je moest doen.

SliverFox wrote:
Deze guide legt uit wat je moet doen en waar je heen moet (SPOILERS!!)
shadow of the mad king scavenger hunt guide

Meteorix.9206 (Ron)

PostPosted: Wed 24 Oct, 2012 10:43 
Lord
Lord

Thanks Meteorix!

Dat is overigens maar een deel van de eerste release voor Hallowen.

Er is ook een achivement voor pumpkin carvings. Je moet voor de maximum titel meen ik 150 carvings hebben gemaakt. Dit kan je op 2 verschillende manieren doen.

In LA met rezonen, ik heb mensen gehoord die dat zo hebben gehaald. Iemand heeft ook de moeite genomen een kaartje te maken met de beste route:

http://i.imgur.com/ajEP9.jpg

Wat ik persoonlijk leuker vind is het zoeken in Queensdale. Lekker low level gebied doorlopen. Bij huizen of gebouwen zijn altijd wel een aantal pumpkins te vinden die je kan gebruiken voor dit doel. Het leuke van deze methode (vinv ik persoonlijk):
    Je komt events tegen die je kan doen
    Je komt mobs tegen voor je kill veriaty
    Je kan candycorn farmen van de nodes (pickaxe nodig)
    Je komt Halloween spawn deuren tegen (ook nodig voor achivement dacht ik)

Naast dat je dus bezig bent voor je pumpkins haal je ook direct punten binnen voor je daily achivements (krijg je tegenwoordig een jar of karma voor die 4500 karma geeft). En kom je nodes tegen voor candy corn (eten, is voor monthly achivements!) an je doet de deuren waar je ook je festival achivements voor haalt.

Daarnaast kan je ook in LA costume brawl doen. Hoewel ik hier nog niet helemaal wijs uit ben geworden.

Komende vrijdag komt de tweede update online waar weer nieuwe dingen zijn toegevoegd!

In de update van vrijdag komt ook (als het goed is) de update waar de rangers flink worden aangepakt/verbeterd. Hier is inhoudelijk niets over bekend.

PostPosted: Wed 24 Oct, 2012 10:52 
Überposter
Überposter

Quote:
In de update van vrijdag komt ook (als het goed is) de update waar de rangers flink worden aangepakt/verbeterd
Lol... volgens mij zijn de meeste bots rangers, toch? Is dat niet een teken dat ze al krachtig genoeg zijn? Iig makkelijk genoeg te spelen dat zelfs een bot zich er mee kan redden, blijkbaar beter dan met andere classes. :p ;)

PostPosted: Wed 24 Oct, 2012 23:36 
King
King

Van het GW2 Forum:
Quote:
“Our Halloween celebrations are in full swing, costume brawls are aplenty and the Shadow of the Mad King is falling across Tyria. Because we are as excited as you are, we will add another opportunity for you to get shiny Halloween goodies.

You will be glad to hear that we are adding recipes to the Mystic Forge that will allow you to throw stuff you get from the Black Lion Chests into it to get a special Halloween chest (no key needed for this one). These chests will include Halloween specific loot and give you a second chance to get one of the terrifying, rare Halloween skins. Here is the recipe we will add:

You need 1 Candy Corn, 6 Mystery Tonics, 1 Boost (any), 1 Boost (any) to get a Mad King Chest.

We hope you like this gruesome addition, we will let you know immediately when they will be in the game – enjoy the celebrations!”

En voor de Trick or Treat bag verzamelaars, een handige link om makkelijk ToT bags te scoren:
http://www.reddit.com/r/Guildwars2/comments/11zzng/earn_5_personalized_trick_or_treat_bags_for_the

Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour