All times are UTC + 1 hour

It is currently Wed 23 Aug, 2017 14:56

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Werelden tijdens de laatste BWE
PostPosted: Wed 18 Jul, 2012 18:50 
Lord
Lord

Arenanet heeft vandaag een nieuwe blog gepost met daarin informatie over de servers tijdens het laatste bèta weekend. Er zijn deze keer minder (!!) servers dan tijdens BWE 2.

Image

Quote:
As you’ll see, there will be fewer worlds available initially than we had during BWE2. Why do we have fewer worlds for a much larger beta event? There are a few different reasons for this, ranging from being able to have a larger player limit on all worlds, to a shift in focus for how we utilize our server power.

Geen zorgen, Far Shiverpeeks staat gewoon in de server lijst.

Meer informatie:
http://www.arena.net/blog/the-worlds-of ... kend-event

Post subject: Re: Werelden tijdens de laatste BWE
PostPosted: Wed 18 Jul, 2012 21:35 
Überposter
Überposter

Yep, FS staat er weer tussen en is ook nog eens groter. Zullen in BWE3 weer opnieuw de server moeten selecteren, dus dan weten we in ieder geval dat we die weer kunnen selecteren.

Profile Send private message  

PostPosted: Wed 18 Jul, 2012 21:37 
Guild Leader
Guild Leader

heel goed :) eens zien hoe druk het deze keer wordt.

Image
ImageImageImageImageImageImage

PostPosted: Thu 19 Jul, 2012 09:24 
King
King

Drukker dan vorige BWE's denk ik. Er zijn duizenden extra beta keys die her en der weg gegeven zijn/worden.
En aangezien iedereen weer vanaf 0 begint zullen de starter area's aardig vol zijn in het begin. Dus het zal gelijk een soort van stresstest zijn heb ik het gevoel. Op zich niks mis mee, zou lullig zijn als het tijdens de release niet goed blijkt te functioneren ;)

Verder een prima systeem. WoW gebruikt dit geloof ik ook al jaren. Servers vol? dan 1 of 2 nieuwe erbij met (tijdelijk) gratis transfer mogelijkheid voor de overvolle servers.

PostPosted: Thu 19 Jul, 2012 09:36 
Überposter
Überposter

Druk wordt het zeker op de verschillende servers, ben benieuwd... geven in artikel namelijk aan dat daar waar ze in BWE2 nog met name de uitbreiding van de servers gebruikt hebben om meer homeworlds te maken, ze in BWE3 het aantal homeworlds juist weer beperken en kijken hoe ver ze kunnen gaan met het groter maken van de homeworlds. En dat ze zelfs willen kijken om de homewerelden bij release nog eens groter te maken. In PvE kom je dan evt. gewoon in een overflow terecht, ben echter benieuwd hoe het in WvW zal zijn, niet dat daar dan te veel wachtrijen ontstaan. Aan de andere kant, zo bereiken ze mogelijk wel dat er op méér WvW maps tegelijk gevochten wordt.... en houden ze het daarmee meer dynamisch.

En die beta keys... komt haast op een open beta neer..... als ik kijk dat we hier 3 keys binnen het gilde over hebben waar zich geeneens guildies voor melden, dat ze op gw2nl.nl de contest met een dag verlengd hadden (wat je volgens mij hoofdzakelijk doet als je nog niet al je keys kwijt bent), er nu nog altijd contests lopen voor tig beta keys.... dan lijkt het mij dat ze degenen die ook maar een beetje interesse hebben om het spel eens uit te proberen, wel allemaal hebben bereikt.... of je moet net op vakantie zijn of met je hoofd in het zand zitten ;)

PostPosted: Thu 19 Jul, 2012 11:16 
Knight
Knight

Godefridus wrote:
Druk wordt het zeker op de verschillende servers, ben benieuwd... geven in artikel namelijk aan dat daar waar ze in BWE2 nog met name de uitbreiding van de servers gebruikt hebben om meer homeworlds te maken, ze in BWE3 het aantal homeworlds juist weer beperken en kijken hoe ver ze kunnen gaan met het groter maken van de homeworlds. En dat ze zelfs willen kijken om de homewerelden bij release nog eens groter te maken. In PvE kom je dan evt. gewoon in een overflow terecht, ben echter benieuwd hoe het in WvW zal zijn, niet dat daar dan te veel wachtrijen ontstaan. Aan de andere kant, zo bereiken ze mogelijk wel dat er op méér WvW maps tegelijk gevochten wordt.... en houden ze het daarmee meer dynamisch.

En die beta keys... komt haast op een open beta neer..... als ik kijk dat we hier 3 keys binnen het gilde over hebben waar zich geeneens guildies voor melden, dat ze op gw2nl.nl de contest met een dag verlengd hadden (wat je volgens mij hoofdzakelijk doet als je nog niet al je keys kwijt bent), er nu nog altijd contests lopen voor tig beta keys.... dan lijkt het mij dat ze degenen die ook maar een beetje interesse hebben om het spel eens uit te proberen, wel allemaal hebben bereikt.... of je moet net op vakantie zijn of met je hoofd in het zand zitten ;)

Zouden alle geïnteresseerde spelers zich al aangemeld hebben? Is de "hoos" wellicht al voorbij? Bij beta2 waren er minder bevolkte servers, die nu in het kader van "capaciteit verhoging" er weer uit gehaald zijn. Ik lees dat beta keys nergens meer zo hard gaan. Sommige site's in Amerika leuren er gewoon mee. Ik ben benieuwd naar de release en wat dan de grootte van de community gaat doen.
  Profile  

PostPosted: Thu 19 Jul, 2012 12:50 
King
King

IK ben benieuwd hoe ze de overflow gaan combineren met het elkaar vinden. Dat zou nu namelijk ook opgelost zijn. Mogelijk net zoals in AION met meerdere kanalen werken? Werkte ook in GW1.....

PostPosted: Sun 05 Aug, 2012 14:26 
Guild Leader
Guild Leader

laatste stresstest populatie:

Image

Image
ImageImageImageImageImageImage

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 1 hour