All times are UTC + 1 hour

It is currently Wed 23 Aug, 2017 14:59

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: BWE2 zit er helaas alweer op
PostPosted: Mon 11 Jun, 2012 11:04 
Überposter
Überposter

Image
BWE2 zit er op.... hopelijk hebben degenen van jullie met toegang tot de BWE's een leuke tijd gehad!

Was weer een enerverend weekend. Zelf niet heel veel tijd gehad om te spelen maar toch wel weer wat nieuwe dingen gezien en uitgeprobeerd.

Eerste wat dit weekend opviel was dat ik wat progress kwijt was. Leek er op dat ik de progress van tijdens de stress test kwijt was, of in ieder geval een deel daarvan. Had namelijk een paar points of interest en op zijn minst 1 hartje welke ik toch zeker had gedaan nu weer open staan. Dit wel nog even opnieuw voltooid maar verder eigenlijk niet veel verder gegaan in PvE en mijn personal story line, dat komt straks bij release wel.

Gisteren dan ook eens gekeken in WvW en ik moet zeggen I like it :) Enorme wereld en wel leuk om zo met een grote bende er op uit te trekken. Wat hier wel nog wat meer is dan in PvE, is dat bij grote groepen het al snel één grote pixel explosie wordt..... daardoor wordt het een beetje een chaos en vervalt je vooraf bedachte skill combo al snel in simpelweg button smashing.... maar vond dat nog niet eens zo storend.

Verder weet ik nu ook dat in WvW ook meerdere skillpoint challenges zijn. Ook al wilde die bij mij niet echt meer werken. Eerste keer liep ik alleen een gebied in en mocht ik de skill challenge beginnen, kreeg de spider queen echter niet neer, 2e keer kwam ik er met een guildy en wilde ze niks meer tegen ons zeggen..... :( Vraag me af of er dan in de kleinschaligere PvP dan ook skill challenges zitten?

Ben verder ook benieuwd hoe het straks met de bank storage gaat uitpakken. Hebt daar behoorlijk wat opslag ruimte, al helemaal als je er ook nog eens bank tabs bij koopt met gems. Kon de bank storage dit BWE wel al iets sneller vinden dan het vorige weekend, maar vond het wel wat magertjes mbt het aantal plekken waar je toegang hebt tot je bank storage. Hoop dat ze hier nog wat meer plekken toevoegen, of zouden ze dit bewust zo doen om uiteindelijk gem sales (asuran bank portal) te stimuleren?

Gelijk ook maar een paar gems uitgegeven aan de miniature packages. Erg gedetailleerde mini's... ook al leek mijn snow leopard ivm de grootte uiteindelijk meer op een kat ;) Benieuwd hoe dan straks de orange tabby cat mini er uit gaat zien, of die dan een stuk kleiner is, of dat die wellicht net zo groot als de snow leopard gaat zijn.

Al met al weer een geslaagd BWE2 volgens mij :)

ps, vanmorgen nog iemand bij de BWE finale geweest?

Profile Send private message  

Post subject: Re: BWE2 zit er helaas alweer op
PostPosted: Mon 11 Jun, 2012 13:34 
Knight
Knight

Ja het is weer voorbij die mooie.....! Ik heb veel lag en disconnects gehad in vergelijk met Beta 1. Ben er nog niet achter wat het kan zijn. Ik ben niet zo 'n kenner op dat gebied. aan mijn pc of verbinding is niets veranderd t.o.v. de eerste Beta. Heb nu op low resolutions gespeeld i.p.v. high zoals in beta 1. Ook het inloggen ging heel traag net als het scherm wisselen bij instances en verschrikkelijke lag in wvw. Zaterdag mijn firewall in windows uitgezet net als mijn avg security. Toen ging het beter, na een update zaterdag van Arenanet ging het nog wat beter maar het is nog niet zo optimaal als in de eerste beta en de stresstest.
Iemand dezelfde ervaring, of wellicht een idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb een kpn experiabox waar ik ook niks in veranderen kan qua beveiliging. (kon vroeger in mijn Ziggo kastje de firewall uitzetten)

Je kon nu char's deleten, dus nu heb ik alle races en classes tot lvl 10 uitgeprobeerd en heb voor mijzelf een definitieve keus gemaakt met wat ik na de release ga spelen. Weet alleen nog niet wat de eerste zal zijn :). Ja Azuri's en Sylvari's zijn er nog niet maar die ga ik waarschijnlijk toch niet spelen net als de Charrs. Dat zijn niet mijn favorieten. Vooral veel wapens en builds uitgeprobeerd die eerste tien levels. Sommige builds al na een paar levels gedeleted omdat het mij niet ligt. Uiteindelijk wordt het nu: Thief, Mesmer, Necro, Elementalist en Engineer.

Ik heb veel in wvw gezeten en dat vond ik echt vet, ben er ook veel doodgegaan :). Ik moet in masseffects nog veel meer leren dodgen. Ik heb wel de knop om om te kijken achter je, op mijn muis gezet en dat heeft me toch wel een aantal keren het leven gered in een massa gevecht. Net als de knop om 180 graden om te draaien. Het is el even verwarrend als je het doet, ben er een paar keer mee de mist in gegaan, maar ook een paar keer goed ontsnapt aan aanvallen. Ook met achteruitllopen is het handig als je er gelijk als een speer vandoor moet, vind ik. Ik las op GW2nl.nl nog iets over dubbelklikken bij dodgen uitzetten. Ik snap t niet, want ik heb dodgen onder mijn muis gezet en hoef dus nooit te dubbelklikken. Of mis ik iets?

Teamspeak liep ook niet goed voor mij, weet niet of dat aan mij ligt en GW2.nl streaming had ik op mijn Ipad staan naast mijn beeldscherm maar dat is ook niet gelukt. Ik heb niets zien verschijnen toen ik online was. En dat was heeeeeel veel! :)
vrijdag van 20.00 tot 2.00 uur (lag en ergenis)
zaterdag van 10.00 tot 4.00 uur (kon niet stoppen in WvW )
zondag alleen van 9.30 tot 12.30 en van 22.00 tot 2.00 uur
vanmorgen van 7.30 tot 9.00 uur
en nu afkicken.......................... :cry2:

Wat betrefd de guild moet ik nog veel leren snap nog niet veel van alle mogelijkheden in guild ondersteuning enzo. Craften krijg ik een beetje door. Dat is eigenlijk hetzelfde als in Lotro, De bank en de shop uitgeprobeerd en alle rankings zitten bekijken, maar ook daar nog veel te leren. Kortom nog veel te doen. Op naar de volgende beta!!

Voor alle guildies die ik wellicht tegengekomen ben en voorbij gelopen, mijn excuses daarvoor, maar ik kan op normale beeldscherm afstand de huidige namen, tekstballonnen questen en chatvenster niet lezen. Ik moet dan iedere keer naar mijn beeldscherm toebuigen om te zien wat er aan tekst voorbijkomt. Dat is dus een behoorlijke handicap voor me en ik hoop dus oprecht dat ik straks zelf de UI en fonts wijzigen kan in grootte en kleur etc.

Ps, BtW finale niks van gezien 9.00 uur in ene pats alles uit zonder een enkel berichtje.
  Profile  

PostPosted: Mon 11 Jun, 2012 16:00 
Lord
Lord

Was inderdaad een leuk weekend. Ik ben voornamelijk bezig geweest met het afronden van events en verkennen van alle gebieden. Alleen het stuk boven LA (het nieuwe gedeelte) heb ik nog niet gezien en catacombs werd het helaas te laat voor. Ik heb dit weekend wel last gehad van lag op een hoop momenten, maar dit was duidelijk veel minder dan de vorige BWE/stresstest.

Ik las op het officiele forum dat ze voor de volgende BWE de ranger flink onder handen gaan nemen (met name de pet en de utility skills). Daar had ik zeker ook aardig wat kritiek op.

Volgende BWE wil ik wat andere dingen gaan proberen. Qua gameplay heb ik gemerkt dat het echt wel snor zit, ik heb me echt heel goed weten te vermaken. Mijn next todo list:
- Craften uitproberen
- Eens verder kijken in de gemstore
- Bank dingetje proberen/testen
- WvW met de ranger
- Andere professions proberen

Wat ik waarschijnlijk niet ga doen is met de ranger verder op een aantal probeersels na betreft de veranderingen. Ik ben benieuwd naar de andere professions namelijk. Ook komt de nadruk dus minder op de gameplay, maar meer op alle omliggende dingen (sfeer, gesprekken met anderen, omgevingselementen).

Ik ben vanmorgen wel aanwezig geweest bij de final. Maar dat ging helaas niet echt lekker. Begon al 10 minuten te laat, was erg chaotisch en natuurlijk een lagfest. Om 9 uur precies werd ik eruit gegooid, event was nog vol in de running. Dat was wel een flinke teleurstelling.

PostPosted: Mon 11 Jun, 2012 16:18 
Überposter
Überposter

Zelf eigenlijk niet echt problemen gehad met inloggen en in het spel blijven. Inloggen helemaal geen probleem en verder welgeteld "slechts" 2-3 keer er uitgegooid. Maar heb dan ook niet zo heel veel gespeeld, en al helemaal niet op vrijdagavond, toen er waarschijnlijk flink gepiekt werd mbt druk op het inloggen en de servers.

WvW heb ik wel een paar momenten gehad met flinke lag. Denk dat dat deels ook inherent is aan het aantal spelers en npc's dat op sommige momenten bij elkaar komt... erg veel schakels dan waar een hickup kan plaatsvinden, server, verbinding, router, pc.... enzovoorts...

TS is nog altijd niet zo mijn ding.... mic en mijn speakers hebben meestal ruzie ;) Bovendien, achter anderen aan rennen werkte prima in WvW ;) Op het moment dat ik daar met een wat meer georganiseerde groep mee zou gaan kan ik TS natuurlijk altijd nog aanzetten en gewoon alleen meeluisteren. Of eens een 1 oors headset proberen met alleen TS daarop.

Interface setting op groot zetten heeft waarschijnlijk alleen invloed op de menu's? Anders zou dat je wellicht nog helpen. Verder weet ik niet of je aan hebt staan dat ie alle namen van allies aangeeft, maar zo ja, dan zie je alleen al aan de kleur of het een guildy is (goud), hoef je de naam op zich nog niet eens voor te kunnen lezen om dat te kunnen herkennen (alhoewel, ik weet natuurlijk niet wat voor een blur dat scherm voor je is, wellicht dat zelfs die kleur al niet voor je te herkennen is ;) ). Of wellicht de kleuren wat flets staan?

Verder mbt gildes... vind het zelf gewoon jammer dat er nog niet zoiets is als een GH. Weet ook niet als ze dat na release eens toevoegen hoe dat dan gaat werken. Als dat via portals gaat dan zal die een stuk minder praktisch zijn dan de GH zoals we die van GW1 kennen. Verder is er niet zo heel veel "door te hebben" aan gildes. Weet dan ook niet wat je precies bedoelt met guild ondersteuning? Technisch gezien ondersteun je een gilde door het te representeren en influence te verdienen met je acties. Het gilde ondersteunt haar leden vervolgens door die influence te gebruiken voor dingen die voor de leden van nut zijn. En daarnaast heb je uiteraard het niet zo zeer technische maar meer sociale deel dat het gilde een eerste bron is om mensen te vragen om ergens bij te helpen of om aan te bieden om anderen te gaan helpen, of om gewoon af te spreken om samen wat te gaan doen.

Post subject: beta weekend
PostPosted: Mon 11 Jun, 2012 17:18 
noob
noob

Ik heb dit weekend het beta gespeeld, was wennen maar later ging het wel soepel.
Alleen balen dat je personage alleen loopt met W en R en niet met de muis.

De questen waren niet moeilijk en verwonderlijk dat andere spelers mij konden healen.

Wat waren jullie bevindingen?

greetz,

Thei....... zoals de meeste mij noemen B)

PostPosted: Mon 11 Jun, 2012 18:47 
Überposter
Überposter

Hey Thei, heb je post even hierheen verplaatst. Waarschijnlijk stonden er te veel posts bij je op ongelezen dat je dit reeds bestaande topic betreffende BWE2 hebt gemist :P

PostPosted: Mon 11 Jun, 2012 20:02 
Guild Leader
Guild Leader

heb maar even kunnen gamen, maar was wel weer leuk.
Merk wel dat de Far Shiverpeaks snel vol zat. Hij was al vol toen ik startte, en daarom kon Denise er in eerste instantie niet eens op komen. Wat later kon het gelukkig wel even, maar ik ben bang dat de Shiverpeaks straks als GW2 live gaat al vol zitten voordat de rest van de NL/BE's die geen pre-purchase hadden een kans hebben om erop te geraken.
Ik denk dat we wellicht een NL/BE-brede community server switch moeten proberen te bereiken, naar een minder drukke server, zoals Gunnar's Hold of Olafstead.
Ik houd GW2nl.nl in de gaten.

Image
ImageImageImageImageImageImage

PostPosted: Mon 11 Jun, 2012 21:54 
Überposter
Überposter

Far Shiverpeaks was volgens mij in BWE1 ook al aardig vol... en met mensen die via de NL community (én Scandinavië) dan vervolgens ook voor die server kiezen raakt ie al snel helemaal vol.

Maar hoe denk je dat dat straks bij release zal zijn? Zal wellicht wel helpen als er een andere server als de Scandinaviërs gekozen wordt (cq of dat zij een andere server kiezen). Maar dan nog blijf je bij élke server wel het risico houden dat ie volloopt terwijl niet nog niet alle vriendjes en vriendinnetjes er op zijn geregistreerd. Kun je van te voren nu eenmaal moeilijk inschatten.

Door het op guildwars2guru af te stemmen vang je gelukkig wel een heel deel van de community op en kun je het iig wat de grotere communities betreft wel coördineren wie naar welke wereld gaat, maar lang niet iedereen die GW2 gaat spelen is actief op die site (of de gw2nl.nl site, om het even). Zult dan maar net de domme pech hebben dat het gros van de ongebonden spelers de server van onze keuze ook verkiest :/

PostPosted: Tue 12 Jun, 2012 08:39 
Überposter
Überposter

Lol.... dit dan!:

March of the Golems (Youtube)

PostPosted: Tue 12 Jun, 2012 10:08 
The Godfather

echt gaaf....krijg nu al weer zin om dit soort leuke dingen met de LJ te gaan doen....... :adhd:

PostPosted: Tue 12 Jun, 2012 11:12 
King
King

Helaas te weinig online geweest. Vrijdag was het niet mogelijk online te blijven en zaterdag/zondag te weinig tijd en fut. Maar heb iig wel even rondje kunnen zwemmen, dat had ik nog niet gedaan..

Was wel zeer aangenaam verrast dat het LCD schermpje van de G19 werd aangestuurd. Ik kreeg daar 5 tabbladen met info op te zien.. Dat was wel erg leuk.. B)

:elem:

Crazilis Luna Myrdinn Legate Acheron Charr at Arms

PostPosted: Tue 12 Jun, 2012 18:28 
Lord
Lord

Shaker wrote:
Was wel zeer aangenaam verrast dat het LCD schermpje van de G19 werd aangestuurd. Ik kreeg daar 5 tabbladen met info op te zien.. Dat was wel erg leuk.. B)

:elem:

Wat kreeg je dan te zien?
Had je er iets aan of keek je toch alleen maar op het beeldscherm:P

PostPosted: Wed 13 Jun, 2012 18:52 
King
King

:war: 5 tabs. 1 tab met alle info over de betreffende map waar je in bent. Points of interest, waypoints, enz. Aantallen. 1 blad zelfde info over gehele game. Dan wvw info, persoonlijke info. Is dus algemene info.. Best handig.

Crazilis Luna Myrdinn Legate Acheron Charr at Arms

PostPosted: Thu 14 Jun, 2012 13:16 
Knight
Knight

@ Godefridus
Ik had begrepen dat je ook giften etc. aan je guild kon schenken, maar wellicht heb ik dat fout. Dat is dan nog een reden om me er eens goed in te verdiepen.

Overigens was ik de vorige Beta met een Engineer en een Mesmer en een Necromanger begonnen en nu zijn daar nog een Elementalist en een Thief bijgekomen. Met de Thief ben ik het langste in WvW bezig geweest. Ik had hem met een boog uitgerust enerzijds om ook die skills te ontlocken en anderzijds om in grote groepen op ranged te kunnen blijven, want het is een glasscanon. Bij het wegvluchten , ik was cripple en wilde me healen dus gebruikte ik Infiltrators Arrow die ik onder 6 geslot had staan. Ineens schoot ik weg achter m'n pijl aan en was gelijk voor mn vijanden niet meer te zien. Toen ze me weer zagen was mn cripple over en kon ik ze voor blijven. Als je wegrent en bijvoorbeeld achter een rots duikt dan gelijk IA gebruikt, liefst in een andere richting dan dat je loopt, is iedereen je echt kwijt. Humor! Het is eigenlijk de reden dat ik met de Thief ben blijven spelen. Ik merkte dat toen ik die skill door had, ik steeds brutaler ging spelen. Wat ik overigens weer genoeg heb moeten bekopen.

Ik heb nog mijn Charr Engineer gedeleted en er een human engineer voor terug genomen. Dat gehop voor me in beeld is niks voor mij. Ik wilde m steeds een schoteltje melk geven.

Ik heb dit keer geen structured pvp gedaan, de vorige keer met mijn Mesmer wel. Zo'n weekend is ook veel te kort :) Tijd voor Beta 3.!!

Het probleem wat ik had met lag en traagheid van mijn PC, tijdens de tweede Beta heb ik waarschijnlijk gevonden. Twee van de drie geheugenbanken in mijn PC doen het niet meer, dus ipv 6G heb ik het afgelopen weekend met 2G zitten spelen. Ik krijg ze ook niet meer aan de praat Windows blijft er maar 1 zien. Van de week mijn pc maar is wegbrengen. Moest toch weg want ik wilde mijn harddisk vervangen voor een ssdkaart. Hoewel mijn PC nu 3 jaar oud is kan hij fuctioneel nog wel een tijdje mee. Als het tenminste heel blijft die zooi. Mijn beeldscherm had ook al de geest gegeven net voor de Beta.
Mijn processor scoort nog een 7,3 uit 7,9, mijn grafische kaart een 7,7, alleen mijn hardisk een 5,9 en nu mijn Ram geheugen een 5,5 dus dat is minder. Maar ik wil GW2 net zo als ik Lotro altijd deed op max resolutie kunnen draaien., dus het blijft investeren.

Voor de rest wordt er op GW2nl.nl een poll gehouden over het spelen op een server. Voor de mensen die het nog niet gezien hebben wellicht interessant om een stem uit te brengen.
  Profile  

PostPosted: Fri 15 Jun, 2012 14:38 
Überposter
Überposter

Doneren aan gilde?.... aah, je bedoelt de guild storage... nou, die hadden we nog niet gekocht volgens mij ;) Kunt daar uiteindelijk vanalles instellen mbt wie wat er in en uit kan stoppen / halen. Waarbij dat ook nog eens in te stellen is per deel van de storage (stash, trove en cave). Kan met name handig zijn als je mats wilt samenleggen voor iets, bijvoorbeeld WvW of craften....

Charr.... op zich stoort me dat hopsen nog niet eens zo, maar had eerst gedacht een female Charr te maken, totdat ik dat tijdens het eerste BWE deed en gewoon totaal geen match voelde tussen het charr dat ik voor me had en de voice over... sloeg de plank voor mijn gevoel helemaal mis :( Nu gewoon weer terug bij een male charr en dat past al stukken beter bij elkaar.... maar toegegeven, nog altijd geen favo van me. Zal straks bij release dan ook gewoon "traditioneel" als human beginnen.

Zelf ook een 3-4 jaar oud bakkie. Geheugen, Graka en Processor scoren nog altijd goed, bottleneck bij mij is de hardeschijf... wellicht toch ook eens overgaan op een SSD voor het besturingssysteem en GW2 ;)

Hier het topic op gw2nl mbt server:
http://www.gw2nl.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=514

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 1 hour