All times are UTC + 1 hour

It is currently Tue 24 Oct, 2017 01:05

Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: Uitrusting level 80 Sjeng+Ciala
PostPosted: Tue 13 Jan, 2015 11:46 
Guild Leader
Guild Leader

Yow Jagers!

Denise en ik zijn weer wat meer gaan rondrennen in Tyria, en hebben nu enkele level 80 mannetjes, die we natuurlijk leuk willen uitrusten.

Wat ik heb begrepen van de wiki, is dat Ascended armor onbetaalbaar is, en alleen te krijgen via zelf craften (?).

Dus zijn we voor Exotic gegaan.
Ik had nog iets meer dan 1000 badges of honor, ca. 450k karma en ca. 9 gold, dus ik ben gegaan voor:

- Warrior: 252k karma Soldier's Armageddon armor (Narthex). Hier moet ik nog heen gaan.
- Ranger: 950 badges + 5g44s Mistwalker armor (WvW)
- Elementalist: doel is Twilight Arbor setje, dungeon doen met ranger en/of warrior.

Denise heeft 900 badges, 10gold, ca. 260k karma. Haar doel:
- Elementalist: Exalted armor set via market (en dan reskinnen) en later ook het Twilight Armor setje.
- Ranger: Rubicon (karma) armor OF emblazoned kopen (en reskinnen) en de karma bewaren voor de Engineer.
- Mesmer: Diviner (WvW) en dan reskinnen (in primitive van de goedkoopste karma vendors)
- Necro: Exalted setje kopen en dan reskinnen
Deze laatste 2 zijn nog geen lvl 80, dus gold krijgen we vanzelf wel gaandeweg.

Denise moet dus nog 50 badges farmen, en we moeten beide nog Exotic trinkets + backpacks. Rare lukt wel, maar dan wordt het waarschijnlijk de market of karma vendors.
Dus alle tips en hulp met de Twilight Arbor dungeon, en eventueel een beetje WvW is welkom!
Oh en welke superior runes handig zijn, en niet te duur ;)

Image
ImageImageImageImageImageImage
  Profile Send private message  

Post subject: Re: Uitrusting level 80 Sjeng+Ciala
PostPosted: Wed 14 Jan, 2015 23:41 
Lord
Lord

Hey Sjeng,

Ascended armor kan je craften maar ook als loot krijgen van bijvoorbeeld de daily chest in Fractals. Kans is niet groot dat je een ascended piece krijgt en dan moet het er natuurlijk ook nog eentje zijn met de juiste stats.

Lijkt mij dat Exotic armor prima is voor jullie, de stats van Ascended zijn niet echt veel beter dan Exotic.

Ascended trinkets zou je eventueel nog van de laurel merchant kunnen kopen als je een hoop laurels hebt. Of in WvW kopen, dan heb je volgens mij gold, laurels en badges nodig.

Exotic backpack zou je misschien bij de Guild commendation trader kunnen halen voor 5 gold en 5 guild commendations.

Runes ben ik niet zo bekend in, heb bij me Guardian gewoon Soldier's runes en dat werk op zich wel.

Mocht je nog meer hulp nodig hebben laat het maar weten en als je een party voor Twilight Arbor nodigt heb hoor ik het wel.

PostPosted: Thu 15 Jan, 2015 06:46 
Guild Leader
Guild Leader

Dankje Sil!

We zijn van plan om zaterdagmiddag eens een poging te doen. Maar aangezien we allebei de story mode nog niet gedaan hebben, hebben we sowieso een gids nodig die ons de explorable in kan nemen, en kan uitleggen wat we moeten doen/tactiek.

Image

PostPosted: Thu 15 Jan, 2015 10:22 
Überposter
Überposter

Wat Sil al aangeeft, stats van ascended zijn niet super veel beter dan exotic. Meen dat het onder de streep iets van 5-7% scheelt. Wat niet in verhouding staat tot de meerkosten. Bovendien volstaat in PvE exotic prima.

Guild commendations (van de gilde missies) en laurels (voorheen van daily en nu van log-in bonus) zijn handige currencies om aan ascended accessoires/trinkets te komen. Maar op zich zou je voor PvE al een prima basis hebben met exotic armor. Zelf qua accessoires op verschillende characters heel lang met groene en blauwe accessoires rondgelopen. Doet niet zo'n heel pijn om deze niet exotic of ascended te hebben, maar het helpt wel :D

Je geeft op zich bij de warrior wel aan welke stats je voor gaat, bij rest alleen het type armor/skin. Daar ga je ook voor soldiers? Hehe, ik vraag het wel, ook al zou ik zelf ook niet direct een aanbeveling kunnen maken voor wat anders. Soldiers is gewoon een gedegen basis. Boet wat in vwb aanvalskracht ivm toughness en vitality boosts, maar het is gewoon wel een veilige keus. Ben ik zelf op meeste chars ook mee begonnen als eerste lvl.80 exotic armor, en heb die stukken op die chars eigenlijk altijd nog als reserve. Vervolgens vanuit die basis de stats van de chars wat offensiever gemaakt dmv de accessoires/trinkets. En als ik dan vond dat ik nog altijd genoeg klappen op kon vangen dan beetje voor beetje ook het armor aangepakt en wat offensiever gemaakt.

Runes, poeh, zijn er zoveel van, kunt eventueel gewoon op wiki er eens doorheen kijken, als je dan doorklikt naar de superior versie van een rune die je bevalt zie je gelijk dankzij link naar gw2spidy wat ie ingame ongeveer zou kosten. Zijn er een paar die voor bepaalde classes als "meta" worden gezien, maar dat uit zich dan ook gelijk in de prijzen op de TP. Voor je warrior wellicht een leuke alternatieve rune is de Superior Rune of the Warrior? Daar waar de Superior Rune of the Trooper (voorheen of the Soldier) toughness als bonus geeft, geeft deze power als bonus. Is dus net iets meer offensiever. Of als je vind dat je warrior al genoeg health heeft, bijvoorbeeld Superior Rune of the Fire.

En als je bijvoorbeeld vooraf een bepaald doel voor ogen hebt (bijv. minimaal x-health en y-toughness), speel dan eens met een tool als http://en.gw2skills.net/editor/ Kun je zien wat de uitkomst is voordat je er karma, gold, enzovoorts tegenaan gooit :)

Ik zal zaterdagmiddag zoals het er nu naar uit ziet wel online kunnen zijn, dus dan ga ik graag mee. Ook al is TA wel alweer even geleden voor mij, dus zal ook voor mij weer even kijken zijn met hoe en wat, maar zal allemaal wel meevallen ;)

PostPosted: Thu 15 Jan, 2015 19:33 
Guild Leader
Guild Leader

Superior Runes:
-Ranger: ranger.
-Warrior: ofwel Ogre / Dolyak / Golemancer / Divinity
-Elem: geen idee... Divinity of Golemancer?

De rest heb ik nog niet over nagedacht.

Image

PostPosted: Thu 15 Jan, 2015 19:48 
Guild Leader
Guild Leader

http://gw2skills.net/editor/?fJMQNAR8Xj ... 2fIgLCAA-e

Image

PostPosted: Fri 16 Jan, 2015 12:46 
Guild Leader
Guild Leader

Ik heb die guild commendation trader als eens bekeken, die heeft idd exotic backpacks die wel okay zijn, en ascended trinkets voor 5g + 12 commendations.
Cap is 6 per week, dus 2 weken per trinket, wat genoeg tijd is om 5g te farmen.
Dus ik denk dat het dat gaat worden :)

Ik be wel wat verward over dat karma armor in die temples. Op wiki staat een set volledig soldiers or berserkers etc, maar op dulfy staat dat elke temple sets heeft met verschillende stats (in 1 temple dus).
http://dulfy.net/2012/09/08/gw2-templeg ... rmor-sets/
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Temple_armor

Ik neem aan dat de wiki up to date is, en dulfy niet?

De vraag is, neem ik berserker's armor met soldier's trinkets, of soldier's armor met berserker's trinkets voor mn warrior?

Op m'n ranger heb ik nu die WvW Soldier's Mistwalker's armor gehaald. Daar moeten ook nog runes op, en ik zou zeggen berserker's trinkets.

moeilijk moeilijk :P

Image

PostPosted: Fri 16 Jan, 2015 20:21 
Überposter
Überposter

Dulfy is op dat punt met die exotic armors gedateerd. Was voorheen zo dat je idd voor een compleet setje met dezelfde stats verschillende tempels langs moest gaan. Dat hebben ze gelukkig aangepast.

Met die build die je poste... daar heb je ascended armor en trinkets ingevuld, zult dus waarschijnlijk ietsje lager uitkomen met exotic, maar zal niet echt veel schelen :)

En hoe soldiers en berserkers te combineren..... een "echte" warrior gaat helemaal berserker :D Maar om mee te beginnen is soldiers armor nog niet zo'n slecht idee ;) Zeker in meer casual parties zul je daar waarschijnlijk blij mee zijn omdat berserkers je ook snel de dood in kan jagen als de rest van de party een meer conservatieve/defensieve aanpak heeft en het doelwit niet rap neer gaat >:)

PostPosted: Sat 17 Jan, 2015 07:32 
Guild Leader
Guild Leader

okay, dus dan combineer ik soldiers armor met Ogre runes (power + ferocity) en berserker trinkets, dan denk ik dat ik wel een goeie combi heb voor de warrior.

En soldiers armor met ranger runes (precision + ferocity) en berserker trinkets op de ranger.

Elem zie ik later wel weer. Golemancer ziet er tof uit, maar moet je dungeons voor doen helaas. Dus dan denk ik dat Eagle wel een goed idee is, precision en ferocity. Of anders gewoon Elementalist runes (power + condition damage). Iemand ervaring?

Image

PostPosted: Tue 20 Jan, 2015 16:36 
King
King

Denk niet dat er veel eles zijn die een condi spec gebruiken. Zerker of celestial is de way to go in de meeste gevallen en daarnaast rune of the scholar of strength. Dagger/Dagger, Scepter/Dagger en Staff zijn de meest gebruikte setups (in PvE).

Je kan condi gaan maar je levert imo meer directe dmg in aangezien je burn en bleed dmg niet echt geweldig zijn. Zeker in grote groep events zijn ze de helft van de tijd zinloos door het stacks systeem.

PostPosted: Sat 24 Jan, 2015 10:24 
Guild Leader
Guild Leader

mja, maar strength is niet te betalen, en scholar is ook al te duur eigenlijk...
Wat is een beter alternatief voor rond de 1g/1.5g per rune max?

en het TA armor is alleen te krijgen in Rampager, Magi en Rabid helaas.

Image

PostPosted: Tue 03 Feb, 2015 16:26 
King
King

Kijk niet teveel naar de looks van armor. Looks kan je altijd nog aanpassen dus kijk welke stats je wil hebben. En ga dan voor die dungeon/temple.

En als je exotic gear nodig hebt, ik kan volgens mij nog wel een lading craften. Heb mogelijk alleen een paar ontbrekende items, maar mogelijk ben je dan voordeliger uit.

En als je voor ringen wil gaan. Is fractels dan geen goede optie? Vanaf level 10 kans op drop en met de rewards krijg je ook ringen toch?

PostPosted: Tue 21 Jul, 2015 16:25 
Guild Leader
Guild Leader

Even een update voor mezelf:

Warrior: soldiers exotic armageddon armor met Ogre runes (power + ferocity) en berserker trinkets.

Ranger: soldiers exotic mistwalker armor met Ranger runes (precision + ferocity) en berserker trinkets.

Elementalist: ??? exotic Nightmare Court armor. Runes: Golemancer ziet er tof uit, maar moet je dungeons voor doen helaas. Dus dan denk ik dat Eagle wel een goed idee is, precision en ferocity.

Guardian: ??? exotic Draconic/Dark Templar combi armor. Runes: ???

Engineer: Berserkers exotic Rubicon armor. Runes: ???

Thief: soldiers exotic ... armor (sneakthief skin). Runes: ???

Tijd voor runes en trinkets...

Image

Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC + 1 hour